onsdag 5 december 2012

Mjukisbyxa 3.0


Nu när det är dags att dra på sig overall för barnen så är det smidigt att ha ett gäng mjukis-byxor att ha under. K har en del enfärgade som fortfarande passar så jag fyllde på lagret med tre nya mönstrade. Modellen är min gamla vanliga pös-modell med mycket pös nere. Denna gång piffades de till med fickor, tycker det blir en sån fin detalj och har funderat på det länge men aldrig kommit till skott, förens nu. Blev mycket nöjd med resultatet.

Man ska vara klar i knoppen när man klipper i tyg, att man aldrig lär sig!!!! bakstycket till byxorna med solar på (strechfrotte´) klipptes ut på fel ledd dvs, stretchen blev upp-ner istället för från sida till sida, men det funka ändå, kunde inte med att slänga bort de bitarna eftersom tyget va dyrt (myllymuksut) och byxorna passade.

Bilderna gör inte riktigt byxorna rätt, de sitter mycket bättre på K än på mina provdockor, men att stå still och bli fotat är inte något han gillar :) och det var därför dockorna införskaffades.

Now when the winter Is coming and the children have overalls outside, sweatpants is a good choice to have underneath. These are made in velour, stretch-terry.

I have for a long time wanted to “pimp” my regular sweatpants-pattern with pockets and now finally found the time.

  I know that one should not cut in fabric when one is tired but I did it anyway and I paid the price!!!! When cutting out the pants pieces for the back in the stretch-terry fabric with suns I had the fabric on the wrong way so the stretch was from up to down instead from side to side, but it worked any way

. I really love my new pants-pattern and K love to have pockets, so a win win J


Mönster/Pattern: My own

Tyg/Fabric: solar (sun) strechfrotte (strechterry) från myllymuksutTurkos velour med cirklar (turquoise velor with cirkels):  kameleontdesign, randig strechfrotte´mins inte.

Kommentar/Comment: Jag älskar mjukis-byxor och det gör mina barn också J Och denna modell med fickor blev ju kanon om jag får säga det själv så jag får nog göra några flerJ





2 kommentarer:

od Andulky sa...

Grymt snygga!

Åsa Tidqvist sa...

vad mkt roligare det är med mönstrade byxor! måste skrivas upp på den privata to-do-listan!